Párizsból, szeretettel!

Az elektromos autók elterjesztése a francia kormány fő priorításai között

2016. október 09. - Sztenikó Rezső Frigyes.

Október 1-jén nyitotta meg a kapuit a Párizsi Autószalon, ahol a világ legnagyobb autógyártóinak a termékeibe ülhet be a nagyérdemű. A gyártók az eddigi kiállításoktól eltérően középpontba helyezték az alternatív hajtású modelleket, úgymint az elektromos, hibrid vagy épp hidrogénnel meghajtott autókat, továbbá több gyártó is bejelentette, hogy az évtized végéig elektromos autóval fog előrukkolni.

A Renault-Nissan konszern vezérigazgatója, Carlos Ghosn, is megjelent a párizsi szalon helyszínén, illetve riportot adott a francia Le Figaro napilapnak is, amelyben kifejtette, hogy igaz, hogy jelenleg a Renault-Nissan konszern a világ első számú elektromos autógyártója, s a piac több mint 50%-át tartja a kezében, azonban a kezdeti optimista elképzelésekhez képest az elektromos autóeladások nem az elvártak szerint alakulnak. A piac évente csupán 1%-kal nő, miközben az elmúlt években az autóeladások nagysága ennél jóval nagyobb iramban emelkedett. Véleménye szerint az elektromos autók elterjedésének két főbb kerékkötője van: az autók hatótávolságának a korlátja, illetve az elégtelen töltőhálózati rendszer a célországokban. Azonban míg a hatótávolságot a gyártók megpróbálják növelni, addig a töltőállomások országos lefedettségét egymaguk már nem képesek kezelni, jegyezte meg Ghosn.

renault_trezor.jpg

Nemcsak az autógyártók képviselői voltak jelen a kiállításon, hanem részt vett a francia Környezetvédelmi Miniszter asszony is, Ségelone Royal, aki kifejtette a kormányzat eddig elért eredményeit és a jövőre szóló elképzeléseit az elektromos autózás terén. Így jelenleg 100 ezer elektromos autó cirkál Franciaország útjain, melyből 32 ezret ebben az évben állítottak forgalomba, így év eleje óta nagyság rendileg 1%-al nőttek az eladások a tavalyihoz képest. Igaz ha az egész francia autópiacot nézzük, ami 38 millió autót jelent, akkor már elhanyagolható az elektromos autók piaci részesedése. A miniszter mindennek ellenére optimista, ugyanis a kormányzat meg szeretné hozni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az elektromos autózás még vonzóbb legyen. Így az állam a következő három évben egy millió új töltőállomás kiépítését tűzte ki célul. Ebből 900 ezer magánszemélyeknél kerül kiépítésre, aminek az árának a 30%-át adó visszatérítés formájában térítené meg az állam, míg a maradék 100 ezer közterületeken lesz bárki számára elérhető. Továbbá az elektromos autók vásárlására szóló 6300 eurós bónuszt meghosszabbítják a 2017-es költségvetési ciklusra is, illetve bevezetik a kétkerekűekre szóló 1000 eurós támogatási összeget. Mindezen ösztönzőkkel próbál hozzájárulni a kormányzat ahhoz, hogy az elektromos járművekkel való közlekedés még vonzóbb alternatíva legyen.

Azonban nem mindenki ilyen derűlátó az elektromos autók terjedését illetően. Így a nagy másik francia autógyártó vállalat a PSA konszern vezetője, Carlos Tavares szerint, nem kell hozzá sok idő, hogy a kormányok belássák, hogy az elektromos autó lehet nem a legmegfelelőbb módja a levegő szenyezettség csökkentése szempontjából. Véleménye szerint a legnagyobb probléma az, hogy az autót meghajtó elektromos áramot elő kell állítani. Márpedig minél inkább elterjed az elektromos autózás, annál több erőműre van szükség, hogy a megnövekedett energiakeresletet ki tudják elégíteni. S ha az előállított energiát szénerőművekben állítják elő, akkor az jelentősen szennyezi a környezetet, jegyezte meg Tavares.

Így egyelőre kérdés, hogy milyet utat fog bejárni az elektromos autógyártás, de a Világ Gazdasági Fórum szerint a világ lakosságának 92% nap, mint nap egészségre káros levegőt lélegzik be, ami többek között az autók által kibocsátott CO2-nek köszönhető. Ami sok esetben a különböző légúti és keringési betegségeket okoz. Az egyre nagyobb városok kialakulásával, s a személygépkocsik növekvő számával ez még tovább fog romlani. Így nem kérdés, hogy a világ országainak minél hamarabb megoldást kell találni erre a problémára. Hogy vajon az elektromos autó lesz-e a megfelelő válasz? Azt majd a jövő és a mérnökök eldöntik.

A bejegyzés trackback címe:

https://chercheur2.blog.hu/api/trackback/id/tr7911781245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.