Párizsból, szeretettel!

BNP Paribas nyit a FinTech felé

2016. november 24. - Sztenikó Rezső Frigyes.

A BNP Paribas, Franciaország legnagyobb bankja novemberben mutatta be a következő évekre szóló stratégiai tervét, ami szerint a digitalizáció felé fog elmozdulni, s ennek köszönhetően a bank teljes átalakuláson megy keresztül. Mindez nem jelent mást, mint a FinTech által nyújtott megoldások és lehetőségek a kereskedelmi bank mindennapi tevékenységei közé fognak integrálódni.

A bank a következő években várhatóan 2-3 milliárd euró nagyságú összeget fog elkölteni, hogy átlépjen a digitális világba, s így teljes egészében megújítsa a banki szolgáltatatásait. A bank ügyvezető igazgatója szerint Jean-Laurent Bonnafé a XXI. század a digitális bankoké lesznek, így érthető, hogy a BNP Paribas sem akar lemaradni a vonatról.

A francia kereskedelmi bank nem a semmiből kezdi kiépíteni digitális stratégiáját, hiszen már eddig id több digitális programban részt vesz, emellett partnerségi megállapodást kötött a Namur és Partech Shaker FinTech központokkal is, ahol szintén startupok növekedését támogatják. A francia bank a blockchain technológiát is szeretné alkalmazni, s a kis- és középvállalkozások értékpapírjainak kibocsátását tervezi e technológia segítségével, ami egyelőre tesztüzemben fut a bankon belül.

A BNP Paribas-nak online felületen elérhető lakossági bankja is van, amit Hello Bank néven indított útjára 2013-ban. Igaz, a bank ügyfélkörének a nagysága (néhány ezer fő) messze elmarad a Société Générale által indított Boursorama (240 ezer ügyfél) és a holland ING csoport által Franciaországban működtetett ING Direct-től (több mint egymillió ügyfél).

Mindezek ellenére a BNP Paribas több francia bankhoz képest jelentős lemaradásban van, így például a Société Générale már 2014-ben meghirdette a digitális átalakulását, míg Crédit Mutuel pedig több startupban is befektetőként van jelen.

A BNP Paribas nemcsak további ügyfeleket szeretne megnyerni, hanem a már meglévő ügyfelek nagy részét is megpróbálja átterelni az digitális megoldások felé. Ennek érdekében létrehozta a „Tous connectés” oktatási programot, melynek célja, hogy a digitális infrastruktúrát kevésbé ismerő ügyfelek számára is bemutassák a digitális innovációs pénzügyi megoldások használatát.

Bonnafé az új stratégia bemutatása során nem hezitált a bankját egy digitális vállalatnak neveznie, igaz a La Tribune megjegyzi, hogy még messze áll ettől. Elsőként egy Digitális ügyekért felelős menedzsert kellene kinevezni a bankok belül, aki összefogja a digitális tevékenységek fejlesztését.

A bejegyzés trackback címe:

https://chercheur2.blog.hu/api/trackback/id/tr6811985806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.