Párizsból, szeretettel!

Párizsból, szeretettel!

A francia külvárosok valódi élete

Jelentős átalakuláson mentek át az egykori francia külvárosok, a munkásmozgalmak helyét átvette a bűnözés és az erősödő iszlám

2018. május 17. - Sztenikó Rezső

Manon Quérouilés és Malek Dehoune újságírók egy éven keresztül éltek életvitelszerűen Párizs egyik leghírhedtebb és legveszélyesebb külvárosának számító Seine-Saint-Denis-ben. Kitartó munkájuknak köszönhetően sikerült beépülniük a külváros társadalmába és - a francia képeslapokról és filmekből ismert világ helyett - egy teljesen új élet tárult fel előttük. Az ott gyűjtött tapasztalataikat írták meg a nemrég publikált La Part du ghetto című könyvükben. A francia értelmiségi és politikai elit által szajkózott, boldog együttélés helyett, drogot, prostitúciót, fekete kereskedelmet, bűnözést és természetesen az egyre inkább erősödő iszlámot találtak a Párizst várfalként körülölelő autós körgyűrűn kívül, mely hermetikusan elzárja a fények városában élő középosztályt a külvárosokban zajló eseményektől.

A szerzők részletesen bemutatják a külváros életét, amely egykoron békés gyári munkások lakhelye volt, majd a 90-es és a 2000-es években különböző zavargások helyszínévé vált, mára pedig az alvilág vette uralma alá a külvárosi utcákat és a fegyverek helyett sokszor a pénz mondja ki az utolsó szót. Elsősorban a drog-, azon belül is a marihuána kereskedelem virágzik. A dealerek rájöttek arra, hogy bármilyen zűrzavar, lázongás csak rontaná az üzletet, így a különböző bandaháborúkat, zavargásokat megpróbálják csírájában elfolytatni. A drog az egész külváros fiatalságát megmérgezte, igaz a dealerek ügyelnek rá, hogy kemény drogokat ne szórjanak a közvetlen ott élő fogyasztók között „az nem a kultúránk része” vallja be a kereskedő. Másrészről ezen szegény, külvárosi régióban nem is lenne rá fizetőképes kereslet. Azonban a kokain, az LSD a külvárosokon keresztül jut el Párizs módosabb, sikkesebb negyedeibe, amelynek terítésében részt vesznek a privát közösségi taxi társaságok (Uber VTC stb.) sofőrjei, akiket a helyiek „coke-mobile-nak” hívnak egymás között. Mindez nem véletlen, hiszen maguk a sofőrök is ezen hátrányos városokból származnak.

muzulman_franciaorszag_getto.jpg

Elveszett generáció - Erősödő vallás a fiatalok körében

A rivalizáló bandák megpróbálják erőszak nélkül rendezni vitás ügyeiket, sőt sok esetben már ők is a közösségi médiát használják az egymás közötti félreértések kezelésére. Így a legtöbb erőszak az elmúlt évek migránsválsága során a Maghreb országokból érkezőkkel szemben nyilvánul meg, akik sok esetben áthágják a városban uralkodó informális szabályokat. A helyiek szerint ebben semmi meglepő nincs „már így is mindannyian szarban vagyunk, nem tudjuk a világ minden nyomorúságát a nyakunkba venni” – jegyzi meg az egyik dealer.

A könyvben rálátást kapunk arra is, hogy miként változott át az egész város mentalitása az elmúlt évtizedekben. Az itt lakó öregebbek szerint a kormány teljesen magára hagyta a lakosokat. Egy 1970-es években érkezett algír munkás szerint egykoron kulturális sokszínűség uralkodott a környéken, egyáltalán nem volt szó iszlám radikalizmusról. „Azért volt itt mindenki, hogy dolgozzon, nem voltunk mi sem franciák, sem algérok, munkások voltunk. A fő cél az integráció volt.” Azonban a 90-es években minden megváltozott. Az iszlám egyre inkább teret nyert és az úgynevezett „boldog együttélés illúziója” egyik napról a másikra szertefoszlott. Az író szerint a helyi lakosok sem elégedettek a helyzettel és hiába is mantrázza a kormányzat és a liberális, globalizált polgárság a boldog együttélés és a multikulturalizmus jótékony hatását, ha lakosok szerint is „ez a negyed elveszett, ez már nem Franciaország”.

A fiatalok körében minden téren előtérbe került a vallási gyökerek felélesztése, így nem véletlen, hogy a tradicionális, nyugati orvoslással szemben teret nyernek az iszlám valláson alapuló gyógymódok. Mindezzel párhuzamosan pedig az utazási irodák a mekkai zarándoklat széles skáláját kínálják a fiatalok számára, akinél egyre népszerűbb lett ez a vallási cselekedet.

Azonban a város fiataljai valamilyen szintű skrizoféniában is szenvednek, vallják a szerzők. Miközben ugyanis sok esetben ragaszkodnak a szigorú vallási előírásokhoz, addig nem vetik meg a drogokat, a prostituáltakat sem. Sok fiatal lány csak az iszlám előírásai szerint elkészített halal ételt hajlandó enni, miközben escort munkát vállalnak és prostitúcióból tartják fent magukat. Ez nem véletlen, hiszen sokuk számára az egyetlen kitörési mód a gettóból - ha létezik egyáltalán ilyen - a prostitúció. Természetesen azt sem meglepő, hogy ezen lányokat főként a férjeik, barátjaik, élettársaik futtatják, akik mindennek ellenére szintén az iszlám elkötelezett hívének tartják magukat.

Jól látható, hogy a francia külvárosokban uralkodó problémák nemcsak a jobboldali vagy a szélsőjobboldali politikusok szerint léteznek, hanem maguk az ott lakók is elismerik, hogy igenis a problémák valósak és orvoslást kívánnak. Az egyetlen kérdés már csak az, hogy van-e még vissza út vagy teljesen elvesztette a francia kormány az irányítását ezen külvárosi régiók felett?

Könyv: Manon Querouil, Malek Dehoune: La part du ghetto, Fayard, 216 oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://chercheur2.blog.hu/api/trackback/id/tr9113964528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2018.05.17. 20:05:25

Idilli.
Kár, hogy hazug.

tireless treehugger 2018.05.17. 20:07:09

szóval olyan iszlám ami nem iszlám.

nehéz dolog lehet a címkézés,
főleg ha rosszindulatú butaság van mögötte.

flydomi 2018.05.18. 18:56:58

Ez is soros műve bruahahahahahahaah

Brix 2018.05.18. 19:05:18

A tanulság ebből az, hogy a multikulturális társadalom nem működik . Különösen ott, ahol a világról gyökeresen mást gondoló, különböző alapértékeket valló embereket akarnak együtt éltetni, mindezt tetőzve egy lassan fejlődő gazdasággal, kimerevedett társadalmi hierarchiával... A jövőben ennél még csak rosszabb lesz, akár polgárháborús állapotok is kirobbanhatnak, pl. egy "elhibázott " rendőri intézkedés miatt... Nyugat - Európa örökre eltolta, ezt már tényleg nem lehet a humanista nyugati államberendezkedés keretei között kezelni....Lehet gondolkodni a megoldáson, de látni kell , hogy egy demográfiai pont után az idegen embertömegek már nem befogadó társadalom normái szerint akarnak élni és jó franciák lenni, hanem el akarják birtokolni a javakat és a maguk képére formálni az országot... MI ebből a tanulság nekünk? Nem kell migráns más kultúrkörből, szegény vagy gazdag , csak a jövőbeli problémák okozója lesz... A legjobb a homogén, egykultúrájú társadalom, lehetőleg minél kisebb vagyoni különbségekkel....A jövőben tényleg az lesz a fő kérdés, hogy mely nemzetek tudják megtartani a stabilitásukat, a közbiztonságot és a viszonylagos vagy abszolút jólétet. Ne legyen senkinek sem illúziója , az emberiség történelme mindig arról szólt, hogy az egyik népcsoport hogyan semmizze ki a másikat , hogyan orozza el az erőforrásait....A tömeges migráció az egyik legveszélyesebb globális folyamat amivel szemben fel kell lépni , minden eszközzel...Nyilván Franciaország nehéz helyzetben van, hiszen mint volt gyarmattartó nem tehette meg a teljes izolációt. A már ott lévőket integrálni kellene, ami szinte lehetetlen feladat, hiszen ami az európai szociális piacgazdaság fénykorában nem sikerült, akkor az egyre fokozódó globalizációban sem fog menni...

Raven! 2018.05.18. 19:05:28

Nem az a lenyeg, hogy ti minek tartjatok oket, hanem az, hogy OK maguk minek tartjak magukat!!! Lehetnek barmilyen hitvanyak, ha muszlimnak tartjak magukat, akkor a muszlim vallas fele fognak huzni, es amig egy atlag francianak 1 max 2 gyereke van addig ezeknek 5-6-7. Nem kell atomfizikusnak lenni a kiszamolashoz, hany ev alatt fog elhullani a "kereszteny" Franciaorszag es lesz helyette muszlim francia kalifatus. Az meg senkit nem fog vigasztalni, hogy a muszlimok 80-90% nem felel meg a koran leirasanak....

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.18. 19:17:40

Tök jó, munkások voltak, nem algériaiak, persze azamenni már elfelejtett meló után, most meg az a baja az arabnak, hogy a város nem emlékeztet Franciaországra.

Eszem megáll. Kíváncsi vagyok hány francia lippsi él a kerületben.

tireless treehugger 2018.05.18. 19:23:32

@Brix:
>>A tanulság ebből az, hogy a multikulturális társadalom nem működik .
És mi a helyzet franciaország további 95%-val. Vagy eljutottunk oda hogy kivételekből csinálunk általánosítást és például magyarországot is valamelyik zűrös hely alapján itéljük meg?.

nem tűnik fel az általánosítás, hogy ott mindenki kurvulásból drogokbó él,, hogy egyszerű bűnözőket vallási indíttatásúnak állítank be?, hogy világvégét vizionálnak apró problémából?.

Ja bocs, elfelejtettem hogy kinek válaszolok, ne vedd szívedre, tőled ez ok volt..

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.18. 19:27:17

@tireless treehugger: "És mi a helyzet franciaország további 95%-val."

Ahol nem élnek arabok? Azok a részek nem emlékeztetnek Bagdadra.

Nálunk is, ha van 1 cigány calád az utcában, vagy a lépcőházban, azok még megúzzák magukat, kivéve a nem. Ha már 30% cigány akkor a fehérek elhúznak onnan, mint a pinty.

De ezt most megmondom hogy Magyarországon egy francia lippsi se kap letelepedési engedélyt.

BaitHrunner 2018.05.18. 19:29:01

"Az egyetlen kérdés már csak az, hogy van-e még vissza út...?"
Nincs.

flydomi 2018.05.18. 19:34:11

@BaitHrunner:
Lesz itten 3 világháború. :) Csak annyi a különbség,hogy most nem keresztény ember gyilkolja majd a keresztényt,ahogy ezt tették mind a kettőben. :)

hoppà 2018.05.18. 19:45:12

ez a soros terv kovetkezmenye ! ne hagyjuk hogy itthon is vegrehajtsak!!! xd OV1G for life

hordalek 2018.05.18. 19:49:46

@hoppà: témához hozzá tuddz szólni vagy meked mindenről OV jut az edzedbe? Ezt úgy hívják, szerelem...

BaitHrunner 2018.05.18. 19:54:42

@flydomi:
Nem lesz. Az erőszak monopóliuma az államé. Eljön az idő majd amikor rendet kell rakni. Nem lesz szép, de max 20 évet adok és aki beáll a sorba az marad, aki nem az nem.

hoppà 2018.05.18. 19:57:51

@hordalek: hogy talaltad ki hogy elvetemult menekultgyulolo fideszes vagyok?:)

Raven! 2018.05.18. 20:01:16

@BaitHrunner: Ezt kifejtened erthetoen? Vagy en nem fogalmaztam erthetoen??? 1 francia csalad 1 vagy 2 gyerek. 1-4 unoka, 1-8 ukunoka. A legjobb esetben is allandosul a letszam, de a sok leszbi, homo es egyeb miatt csokken a nepesseg a franciak eseteben. 1 muszlim csalad 5-6 gyerek, 25-30 unoka, 150-200 ukunoka... PONTOSAN ok lesznek azok akik 30-50 ev mulva megszavazzak a muszlim politikusokat, akik elobb-utobb tobbsegbe kerulnek ( Szinten matematika) majd megszavazzak az allamforma valtasat kalifatusra, meg a torvenykezest Saria-ra. Ez nem lehet vagy nem lehet, meg nem talan, hanem matematikailag 100% Es akkor mar ok lesznek az allam.

menkő 2018.05.18. 20:13:59

@Raven!: Ez hogy tetszik? 1 magyar csalad 1 vagy 2 gyerek. 1-4 unoka, 1-8 ukunoka. A legjobb esetben is allandosul a letszam, de a sok leszbi, homo es egyeb miatt csokken a nepesseg a magyarok eseteben. 1 cigány csalad 5-6 gyerek, 25-30 unoka, 150-200 ukunoka... PONTOSAN ok lesznek azok akik 30-50 ev mulva megszavazzak a cigány politikusokat, akik elobb-utobb tobbsegbe kerulnek ( Szinten matematika) majd megszavazzak az allamforma valtasat vajdaságra. Es akkor mar ok lesznek az allam.

Szilárd vélemény 2018.05.18. 20:29:42

@Raven!: Végülis egyet tudok érteni azzal, amit írsz, még ha proli módon is teszed. De egy dologgal vitatkoznék...azt írod a sok homo, leszbi és egyéb miatt nincs gyerek...már meg ne haragudj, de te ki a f@sz vagy, hogy megszabd bárkinek, hogy gyereke legyen? Neked hány gyereked van, hány lesz? Szülnél te is a világba ész nélkül, mint egyes népségek? Már a tököm kivan az ilyen ostoba szaporítókkal...b+ nem szaporodik az európai ember...ez nem jó, de ez van...fogadd el, vagy csinálj, vagy szülj 100 gyereket.

Bicspesz Elek 2018.05.18. 20:32:02

Ha alaposabban megneznenk, latnank, hogy nincs kulonbseg ezek meg a del-amerikai favellak lakoi kozott.
Falvakbol gettokba mennek es ott is ragadnak 80-90%-ban.
Ha nem Iszlam lenne, akkor kommunistak vagy "fasisztak" vagy barmi hasonlo lennenek, foleg ha az megelhetest(+not stb.)iger.
Most hirtelen az "iszlamista" futatja a feleseget? Sok ilyen ember van, aki konnyen akar sok penzhez jutni(max a fonokenek ajanlja fel stb.). A strici az a
strici es tudja hulyiteni a noket..

Bicspesz Elek 2018.05.18. 20:35:25

@BaitHrunner: Nem csak az allame!!!
Ezeke a vadake, akik mindig hordaban tamadnak!!!
A rendor be se mer oda menni! Mirol beszelunk???

Bicspesz Elek 2018.05.18. 20:36:46

@BaitHrunner: Amugy max. spartai tipusu allam helotakkal...

Tomiko 2018.05.18. 20:38:39

@Brix: "A tanulság ebből az, hogy a multikulturális társadalom nem működik "
Nem értem hogyan jutottál ezen általános tanulsághoz. A tanulsága a cikknek az, hogy franciaországi külvárosi részen van ahol ez nem működik. Az általánosítás jelen esetben is fikció. Valamit nagyon elrontottak, nem működik. Máshol meg tudjuk, hogy működik.

Raven! 2018.05.18. 20:39:35

@Szilárd vélemény: Es meg en vagyok proli :D :D :D :D :D Szaladj, mutasd meg anyadnak, hogy hogy kommunikalsz ismeretlen emberekkel, hatha ad egy csocsot a szadba :p Egyebkent mutasd mar meg, hol is szabtam meg barkinek, hogy hany gyereke legyen? Csak leirtam, hogy lesz kereszteny europabol iszlam kalifatus. Ennyi.

Kunhallmi Agnes 2018.05.18. 20:43:42

" a francia képeslapokról és filmekből ismert világ helyett - egy teljesen új élet tárult fel előttük. Az ott gyűjtött tapasztalataikat írták meg a nemrég publikált La Part du ghetto című könyvükben."

Ezek nyilvanvaloan Orbanberenc fasisztak akikre hatott az Orban gyulolet propagandaja.
Mert a valosagban eloszor is, NINCSENNEK MENEKULTEK, mert ez egy allproblema, masodszor pedig abszolut gondtalanul felhotlenul lehet egyutelni ezekkel az agysebeszfizikusokkal.
Aki mast mond, az hazudik es antiszemita naci.

Raven! 2018.05.18. 20:44:58

@menkő: Pont igy tortenik.
Népszámlálás 2001-2011
Nemzetiség 2001 2011
Lélekszám % Lélekszám %
magyar 9,416,045 97,3% 8,314,029 78,2%
cigány 189,984 2,0% 308,957 3,6%

Tomiko 2018.05.18. 20:46:40

@hoppà: "ez a soros terv kovetkezmenye"
Ja, és ahol meg simán működik a dolog és a helyi ipart ők töltik fel munkaerővel, ott meg a soros terv úgy működik. Mert, hogy ne felejtsük el miért is fogadja a nyugat a bevándorlókat. Már egyetlen gyár és számos, szinte minden közszolgáltatás sem működne nélkülük. Nem mondom, hogy ez jó, de ha meghal 2 német és csak 0,8 utód van, akkor két lehetőség marad. Ja nem, csak egy: bevándorlás
Szülni kellene gyerekeket és felnevelni őket, mint nem is olyan régen. Satnya lett a fehér keresztény ember.

Szilárd vélemény 2018.05.18. 20:51:10

@Raven!: De legalább nem ostoba proli vagyok, mint te. ;)

Ezt írtad te ostoba: "A legjobb esetben is allandosul a letszam, de a sok leszbi, homo es egyeb miatt csokken a nepesseg a franciak eseteben."

MIATT...felfogod, amit írsz? Nem miattuk, hanem az individualizmus miatt, de az eszedbe sem jutott, hogy elért a társadalom egy olyan fejlettségi szintet, hogy ez kikopott szokásokból? Lehet vitatkozni, hogy ez miért rossz vagy miért jó, de ez van...tény...mondj megoldást és verd át a politikusokon.

De egyébként sokan egyszerűen csak nem vállalnak gyereket. Van megoldás: magas gyerektámogatás, az örökbefogadás egyszerűsítése, lombik és béranya program erősítése, magas életszínvonal, plusz egy állami lakás a gyerek mellé. Egyből lesz itt népességrobbanás. Csak ebből nem tudnak majd lopni a politikusok, ezért nem csinálja senki.

Szilárd vélemény 2018.05.18. 20:51:59

@Szilárd vélemény: Mielőtt megírnád nagy okosan, tudom, hogy itthon nincs béranya program, sőt...

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.18. 20:56:43

@Tomiko: A multikulti ott müködik ahol homogén a táradalom.

Ahol migrincek vannak ott nem. Pont így van az amerikai gettókban, meg a pesti gettókban is.

Amí van 1 db. fekete pákónk, az még vicces. Ha már van minden lépcsőházban egy, az már kevésbé. Ahol meg már kettő van onnan a fehérek elmenekülnek.

Mi is meg fogjuk tapasztalni mert van pár megyénk ahol 20 év múlva nem lesz fehér ember 80 alatt.

Arról nem beszélve, hogy azt a megyét a többi fogja eltartani természeteen, mert arabok, négerek cigányok adójából a Földön soha semmi nem épült még, és nem is találtak fel soha semmit a félmajmok.

Raven! 2018.05.18. 20:57:11

@Szilárd vélemény: Nem, te tenyleg nem ostoba vagy :D :D

Zionnépe 2018.05.18. 21:01:41

@Tomiko: Stuttgartból jelentem, hogy bizony itt is sok ilyen rész van már Németországban. Pár évvel ezelőtt dolgoztam csomagkiszállítóként Stuttgart 50km-es körzetében, és bizony itt is kvázi ugyanez a helyzet. A munkatérsam, aki megmutatott mindent, hogy csináljak egy idős török volt, nagyon rendes fazon, ugyanakkor szépen szólt mindig előre, mikor megyünk olyan helyre, ahol elég, ha csak odaadom a csomagot és nem akarok senkivel se beszélni, mert úzy sem tudnak németül.
És sajnos meglepően sok ilyen "negyed" vagy városrész van. És valóban fehér embert szinte nem is látsz (még mindig Németország!).

Nem élnek együtt senkivel, szépen lassan összeköltözködnek és kiszorítják az "őslakosokat".

Mondom ezt úgy, hogy Orbánt és a társaságát a pokolra kívánom! És nálam nagyobb poshadtnarancs-ellenest nem igazazán találsz.

Persze egyelőre még elvétve vannak ilyen helyek és nem számottevő, de azért megdöbbentő, hidd el!

@Raven!: Nagyon óvatos ez a szám a hazai kisebbségről :-) Szerintem csak abban a megyében többen élnek ennél kisebbségiek, mint amit itt írsz!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.05.18. 21:02:21

@Brix:
Akkor nem értettél semmit. Ameddig volt munka, addig nem volt gond. A gondok akkor kezdődtek, amikor megjelent a tömeges munkanélküliség.
Ugyanez volt az USA-ban is, ugyanez van most Latin-Amerikában, sőt egyes magyarországi területeken is. Nincs se iszlám, se bevándorló, de van drog, prostitúció és bűnözés. Ezek a jelenségek nem vallási alapúak.

Raven! 2018.05.18. 21:09:59

@Zionnépe: Tudom. 2001-ben 5% nem nyilatkozott, 2011-ben 16%. Mind tudjuk, hogy nem a magyar az aki letagadja, hogy magyar. Egyebkent az iszlam Londoni polgarmesterhez megerkezett az iszlam belugyminiszter is az UK-ban. :p

haXXor 2018.05.18. 21:11:15

@Lord_Valdez: Mondjuk vicces a kommented a poszt tükrében, de mindegy is. Biztos jobban rálátsz ezekre mint két francia 'náczi'.

eloi 2018.05.18. 21:12:06

Örüljünk, hogy ma már az Index is lehozza az igazságot! Két éve ez még szóba sem jöhetett!
Akkor ugye nem volt valós probléma a baloldal szerint a bevándorlás és az iszlamizáció sem! Orbánék találták ki...

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.18. 21:15:22

Most minden fasza, de mi lesz a jön majd egy 1929-33as szerü válság? 30-40% munkanélküliséggel? A migrik lesznek az elsők akiket kibasznak majd a munkából.

S akkor lesz majd jó 10 millió morcos terrorita csak a magországokban, az őshonos lakosság normál kínjai mellett. Asszem megnő majd a "populizmus". Azt fogják megválasztani Európában aki mindenhol aki hamarabb rakja vagonba a félvadakat.

Ki lesz ezért a felelős? A demokrata multikultisok, nemde?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.05.18. 21:16:53

@haXXor:
Akkor neked is szól, hogy nem sikerült megértened a folyamatot. Menj el Ciudad Juárezbe és meg fogod. Sehol nem fogsz látni egy mohamedánt, bevándorlót vagy ilyesmit, csak drogban és prostitúcióban utazó bandákat. Fiatalok vannak, munka nincs, ezért elkezdik kiépíteni a maguk kis minitársadalmát.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.18. 21:21:27

@Lord_Valdez: "Sehol nem fogsz látni egy mohamedánt, bevándorlót vagy ilyesmit, csak drogban és prostitúcióban utazó bandákat. Fiatalok vannak, munka nincs, ezért elkezdik kiépíteni a maguk kis minitársadalmát."

S az európaiérték szerint erre az lenne a gyógyír, hogy hozzunkk be milliószám munkára alkalmatlan fiatalokat.

A kúrva anyukat!

BaitHrunner 2018.05.18. 21:24:36

@Raven!:
Én ezt úgy értem, hogy az állam, az úgynevezett elit nem fogja megvárni amíg az általad leírtak bekövetkeznek.
A politikusok azt mondják ami jól hangzik a médiában, de szerintem kb. 100%-ig tisztában vannak vele mekkora nemzetbiztonsági kockázatról is van szó.
A hangzatos nyilatkozatok mellett szerintem Európa szerte elég sokan vakarják már a fejüket, hogy most akkor mi a f*sz van. Mert ugyan jók voltak olcsó munkaerőnek, de egy emberöltő vagy még annyi sem, és eldöntik a választásokat. Ezt szerintem nem várják meg. De ez csak tipp. Bármi lehet majd, vagy akár annak az ellenkezője... :)

SkizoFreddy 2018.05.18. 21:51:55

@Lord_Valdez: ja, csak az iszlám rátesz egy lapáttal a társadalmi problémákra, mivel egy fanatikus középkori világnézet, ami híresen nőgyűlölő (de nem csak a nőket tekinti alsóbbrendűeknek hanem pl. a homoszexuálisokat vagy az ateistákat is). Meg lehet nézni, kb. egyetlen iszlám országban sincs demokrácia, férfiak és nők egyenlő jogairól nem is hallottak, van viszont vallási rendőrség, saría törvénykezés, kivégzés meg sok finomság.

Egy dél-amerikai kereszténynek aránylag nehezebb megideologizálnia, hogy ha szar neki, akkor miért robbantson fel 300 embert, de egy olyannak, akit úgy nevelnek, hogy a hitetlenek/keresztények élete nem érték, sőt, hódítani kell...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.05.18. 22:04:46

@baloghb:
Inkább arról beszélhetünk, hogy máshogy jelenik meg. Minden közegben másként fog manifesztálódni ez a probléma. Egy amerikai déli valószínűleg valami fehér felsőbbrendűségi csoportban találta volna meg útját, egy 70-es évekbeli baszk fiatal egy szeparatista csoportban, míg egy hondurasi valamelyik drogbandában, egy 80-as évekbeli angol fiatal pedig egy szkinhedbandában.

Ezek egyébként inkább előítéletek, semmint tények. Pl. Libanon demokrácia és Bosznia-Hercegovina is, vallási rendőrség pedig inkább csak Iránban és Szaúd-Arábiában van.

paragic 2018.05.18. 22:14:38

@Brix: "A tanulság ebből az, hogy a multikulturális társadalom nem működik ."
Tehát akkor Kanada nem működik?

eloi 2018.05.18. 22:16:42

@Lord_Valdez: Nem amíg volt munka, hanem amíg nem voltak baromi sokan itt! Nem mindegy!
Állítólag munka most is lenne, azért nem sikerült megtalálni már három éve a kulcsokat a határokhoz... Mer' kell a munkaerő a tőkének, meg a több tízmillió abortált európai gyerek helyére az arab gyerek, hogy legyen nyugdíja annak, aki a maga szaporulatát kukázta...
A gond tehát nem ez, hanem az, hogy alkalmatlanok az európai munkakultúrához, nem integrálódnak, mert nem azért jöttek ide, hogy feladják a maguk kultúráját, szocializációját, pláne vallását. Ezért is gettósodnak, építenek párhuzamos társadalmat. És ezért lesz ebből marha nagy baj.
Ja és igen, több millióan vannak, és egyre többen lesznek és szavaznak majd!!!...
Az Unió országai kb. felének kevesebb a lakossága, mint ahány bevándorolt muszlim van máris csak Németországban! Kb. 5 millió. Európában több tízmillió...
Van még kérdés?

eloi 2018.05.18. 22:22:02

@paragic: Várd meg, amíg a muszlimok aránya eléri a kritikus szintet. Kanadát is európai keresztény nemzetek népei rakták össze. Eddig. Az EU-t is. Eddig. Eddig működött is. Két éve már csak a civakodás megy. A muszlim bevándorlás miatt már egymást zsaroljuk, fenyegetjük, küldik a különböző vegzáló bizottságokat a "renitens" országokra és baszogatják őket az EP-ben.... Szerinted ez hová fog így vezetni?
És kik miatt van ez????

Zionnépe 2018.05.18. 23:30:55

@Raven!: Igen így van, teljesen ledöbbentettek vele. Bár jelenleg nem látszik szerencsére számomra a hátránya, sőt talán inkább előnye. Ennek ellenére merőben furcsa.

@BaitHrunner: egyelőre csak a fejvakarás van, meg pl itt németben "halgatólagosan" elfogadva a bevándorlók által, hogy csak nagyon magas szintű nyelvtudással és kvalifikált képesítéssel lehet feljebb jutni a ranglétrán/politikusnak állni. Miután max a bevándorlók gyerekei lesznek erre képesek egyáltalán, ott is csak azok, ahol a szülők nagyon integrálódni akartak, egyelőre nincs mitől féljenek. Azok, akik igyekeznek kibúni az integráció alól, kolóniákat/gettókat építeni, náluk a gyerekek is örülnek, ha szakmát szereznek vagy átvergődnek az érettségin.

@paragic:
Kanadában tudtommal - él kint 15 éve egy jó barátom - ugyan van mindenféle ember, de egyikből sincs annyira sok, hogy elnyomnák a többieket, és az ország ritkábban lakott északabbi felére nem is nagyon megy "színes". Más kérdés, hogy ott a népsűrűség is jóval gyérebb :-) Kvázi, mint Hollandia vagy Dánia.

Zionnépe 2018.05.18. 23:41:48

@eloi: Ennyire kár kiélezni egy népcsoportra! Ahogy az sem jó, ahol kínai-negyedek alakulnak ki, vagy az sem ahol totál Bronx, ugyanígy hallottam Londonból rosszat az indiaiakról is.... csak ők "csendesebben" intézik el a terjeszkedést.
Szóval szerintem, ahol környezet/és kultúraidegen emberek gyűlnek össze sokan idegen országban, ott általában fennáll a veszély a gettósodásra és a zavargásra is.

Az USA helyzete kicsit speciális, mert ugye ott eleve bevándorló mindenki :-) !

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.05.19. 10:29:41

@eloi:
Nem látod a fától az erdőt.
Eddig is élt az EU-ban 20 millió mohamedán. Miért nem volt gond? Mert volt munka.
Ha elmész Brazíliába, ugyanezt fogod látni, pedig sehol egy mohamedán? Miért? Mert nincs munka.
Ha visszamész időben a XX. század elejére, akkor az ottani USA-ban ír, olasz és zsidó gettók alakultak ki, a maguk utcai bandáival és szervezett bűnözésükkel. Miért történt ez?
Mert "alkalmatlanok az európai munkakultúrához"? Baromság, eleve Európából mentek oda.

Igen, az a kérdés, hogy meg fogod-e érteni a valódi problémát.
Ez a "nem azért jöttek ide, hogy feladják a maguk kultúráját, szocializációját, pláne vallását." a naiv válasz. A naiv válaszokkal az a legnagyobb baj, hogy félrekezelik a problémákat.

@csentecsa:
Van, csak más jellegű. Nem ennyire karakteres.
A társadalmon kívül élő emberek mindig keresik a kapaszkodókat, és az etnikai háttér egy segítség ahhoz, hogy tartozzon valakihez. Azok, akik nem bevándorlók, vagy más akár őshonos etnikai kisebbséghez tartoznak, ez nem áll rendelkezésre. Ők általában sokkal kevésbé egységesek, mert többfelé keresik az identitásukat. Ők sokszor inkább területi alapon találják meg, pl. El Salvadort, ahol a bevándorló szót nem is biztos, hogy ismerik. Ott pl. a Mara Salvatrucha és Mara 18 nevű szervezett bűnözői csoportok nőttek ki a munkanélküli fiatalokból. Hiába a bevándorló háttér hiánya, az identitáskeresési vágy bandákba tereli az embereket.

paragic 2018.05.19. 19:40:55

@eloi: lol, Torontoban 8% a muszlimok aránya, mígy Párizsban csak 7%, akkor hogy is van ez?
Toronto a világ legmultikultibb városa, még is elég jól megvannak.
Szingapúr is elég multikulti, 14% muszlimmal, szintén rendben van.
Kuala Lumpure detto, pedig ott már 46% a muszlimok aránya.
Szerintem át kéne ezt még gondolnotok. :D

Tomiko 2018.05.20. 16:30:50

@Zionnépe: "és nem akarok senkivel se beszélni, mert úzy sem tudnak németül."
Jobb lenne, ha beszélné az ottani nyelvet, de ha nem, azért ez nem bűn.
"És valóban fehér embert szinte nem is látsz (még mindig Németország!). "
Ez sem baj, csak egy következménye annak, hogy ott vannak, mert kellenek a németeknek.

Tomiko 2018.05.20. 16:37:13

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:
"Arról nem beszélve, hogy azt a megyét a többi fogja eltartani természeteen, mert arabok, négerek cigányok adójából a Földön soha semmi nem épült még, és nem is találtak fel soha semmit a félmajmok."

Ez pusztán és egyszerűen fajelmélet, rasszizmus. Az amerikai elnök nem fekete volt véletlenül?
Számos fekete és arab tudós és professzor nem hogy adót fizet (bár nyilván te ezt nem hiszed el), hanem életeket ment pl. svájci kórházakban. Nem vagyok egyébként migráns párti, de az igazságot szeretem úgy ahogy igaz. A majmozás nem tudom mit segít a vitán.

Zionnépe 2018.05.20. 19:24:25

@Tomiko: Azért megnézném, mennyire tolerálnál elszórva a lakhelyed közelében úgy népcsoportokat (függetlenül a bőrük színétől), hogy bármi teendőd van velük, nem értenek se angolul, sem az adott ország nyelvén. Ez igenis bűn a szememben és még inkább élősködés (ugyanis szinte kizárt, hogy találjanak ennyien saját kultúrkörben munkát - lásd Indexes írás korábbról Svédországról).

Az meg, hogy számodra nem baj, hogy lassan egy ország eredeti lakossága - bizonyos területeken, ahol korábban éltek lásd itt a cikket is - kisebbségben lesz és kiszorul, merőben abszurd!
A kellenek pedig gazdaságilag egzakt csak, a legtöbb német a pokolba kívánja az összes be nem integrálódott (sőt, tegyük a szívünkre a kezünket, az összes bevándorlót) "Auslandert", és a "kényszerűen megtűrik" a kifejezés, amit keresel rá.

@paragic: Miht feljebb írtam is Torontóban és általában Kanadában pont az a jó, hogy kellően szétaprózottan sokszínű, így senki sem nő a másik nyakára.

Kuala Lumpurban pedig közel sem biztos, hogy örülnek ennek a nagy arányú muszlim lakosságnak, csak inkább most már nehéz lenne őket visszaszorítani, uram bocsá' rosszalló megjégyzéseket tenni rájuk.

Szerinted a franciák vagy a németek szeretik a bevándorlóikat ( kivéve, akik integrálódni tudtak)?! A pokolba kívánják őket, csak miután már túl sokan vannak, lassan nem mernek a tyúkszemükre lépni, és pláne felvállalni, hogy elég belőlük.

paragic 2018.05.21. 14:34:23

@Zionnépe: Nem az volt a kérdés, hogy ki kit szeret, hanem hogy működik-e a multikulti.

haXXor 2018.05.22. 14:37:38

@Lord_Valdez: Értettem mester, így teszek.

Zionnépe 2018.05.23. 06:17:15

@paragic: A multikulti kis létszámú nagyoj eltérő kultúrájú emberek esetén, vagy nagyon vegyes csoportban működik szerintem. De mindenképpen csak egy kényszerűen megtűrt helyzet.
süti beállítások módosítása